ربات های شخصی تا زمانی که بیش از یک چیز جدید نباشند،خریداری نمی شوند.

time

3 دقیقه-۱۳۹۸-۰۳-۲۶

main-image

ماه گذشته یک ربات های شخصی و اجتماعی جدید دیگر به نام آنکی رو نمایی شد،که در های خود را به روی پشرفت بست و بعد از مدتی شکست خورد. این شکست اولین بار نبود، در ماه مارس رباتی درگر با نام جیبو که بودجه ساخت آن حدود 73 میلیون دلار بود، اعلام کرد که سرور هایش در حال خاموش شدن هستند.

ما در سال های گذشته شاهد معرفی ربات های شخصی بسیارب بوده ایم که در ساخت آن ها وعده داده بودند که دوست صمیمی در خانه برای ما خواهند بود ولی اینطور اتفاقی رخ نداد.مثل ربات های عکاس و ربات های اسباب بازی و ربات جعبه مقوایی.

دو تیم ربات آنکی و جیبو که از برجسته ترین ربات ها در این عرصه بودند و با پشتیبانی رسانه ها و اسپانسر های قدرتمند خود هنوز هم به رویای ربات های خانگی در قرن بیست و یکم نرسیدند.

چرا این شرکت ها شکست خوردند؟آیا تکنولوژی خوبی ندارند یا مردم برای آن آماده نیستند؟

پیدا کردن نیاز ها

اگر شما هم این ربات ها را بررسی کنید می بینید که ما خیلی با ربات های اجتماعی و شخصی فاصله داریم و آن ها نسبت به اسمشان قابلیت های بسیار محدودی دارند.

برای پیشرفت اینگونه ربات ها ما باید منتظر پیشرفت هوش مصنوعی باشیم که به سرعت در حال پیشرفت است.

دو ربات بالا به شعار خود عمل نکردند و نمی توانستند دوست خوبی برای انسان باشند و جای یک دوست را پر کنند(البته امکان ندارد انسان دوستان خود را با ربات عوض کند).

ولی این ربات ها باید به صورت دیگری عرضه شوند چون انسان ها بیشتر از یک دوست مدرن به ربات هایی که خدماتی به آن ها میدهند و کار را برای آن ها آسان تر می کنند نیاز دارند.

اگر ربات ها در جهان فضایی را اشغال می کنند و در آسمان ، زمین و.. هستند باید بسیار مفید باشند در غیر این صورت بودن آن ها اشتباه است.

مثلا ربات سگ سونی که جز ربات های اجتماعی است برای چه استفاده می شود؟آیا فقط یک هدیه گران قیمت است؟می تواند فرزندانمان را سرگرم کند؟ استفاده از آن چه فایده ایی دارد؟ این ربات جای چه چیزی را برای ما پر می کند؟ این سوالات سوالاتی بودند که در طراحی ربات اهمیت دارند و فلسفه ساخت ربات را تایین می کنند.

ربات های شخصی تا زمانی که بیش از یک چیز جدید نباشند،خریداری نمی شوند.

کجای کار این ربات ها اشتباه بود؟

این ربات ها برای بازار اشتباهی توسعه داده شدند آن ها می خواستند که جای تعامل انسان ها را با یک دیگر پر کنند که در این زمان نیازی به این نبود، و غیر ممکن است که بتوانند جای تعامل انسان را بگیرند پس این اشتباه باعث شد که شکست بخورند.

اینگونه ربات ها در حال حاضر جایی برا ورود به بازار ندارند و انسان هابه ربات هایی نیاز دارند که کاری را برای آن ها انجام دهد. پس شرکت ها به جای آرزو های بلند پروازانه خود باید ابتدا ربات های خدمت کار را بسازند .

مطلب پیشنهادی ما به شما:ربات ها به دنبال گرفتن شغل شما نیستند!

Author: blackincubus

iam admin

LoadingFavoritetag

0

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی