معرفی و بررسی بازی کلاسیک و خاطره انگیز Dragon Quest XI

time

7 دقیقه-۱۳۹۸-۰۷-۰۷

main-image

این بررسی به روز شده است تا منعکس کننده تجربیات ما با نسخه نهایی Dragon Quest XI در Nintendo Switch باشد. برای دیدن افکار کامل ، به انتهای بررسی بروید.

بازی Dragon Quest یک ژانر کاملاً استاندارد است. تعداد زیادی JRPG که در طول سالها آمده و از بین رفته اند ، از بسیاری از فرمول های Dragon Quest که در دوره 8 بیتی تأسیس شده اند ، ساخته شده اند. در حالی که سری هایی مانند Final Fantasy با گذشت زمان به طرز چشمگیری متحول شده اند ، Dragon Quest به سمت سنتی گرایی گرایش پیدا کرده و بسیاری از مفاهیم اصلی گیم پلی و داستان اصلی آن را از بازی به بازی دیگر غنی سازی می کند.

Dragon Quest XI نیز از این قاعده مستثنی نیست. قهرمان منتخب و گروه در حال رشد اعضای حزب او در یک عرصه فانتزی و سحر و جادو به دنبال یک ماجراجویی در سطح جهان می روند ، به جستجوی سیاه چال ها می پردازند ، ضربات داستان را برای ادامه کار و مقابله با دشمنان در مبارزات مبتنی بر خود می گذرانند. این یک داستان است که اگر در JRPG کلاسیک بازی کرده باشید ، احتمالاً با آن آشنا هستید. اما Dragon Quest XI اثبات این است که سنت ها و استوایی ها نیازی به احساس فرسوده و کسل کننده ندارند ، زیرا این ماجراجویی زرق و برق دار مهارت های شما را به چالش می کشد.

قهرمان بازی و شخصیت آن در بازی

قهرمان Dragon Quest XI ، تناسخ مجدد Luminary ، یک جنگجو انتخاب شده است که حضور تاریک پیشگویی را از بین خواهد برد. با این وجود قهرمان پرافتخار وقتی سرنوشتش فاش می شود با آغوش باز مورد استقبال قرار نمی گیرد. برخی از او به عنوان پیشگام می ترسند که فاجعه قریب الوقوع است ، و آرزو می کنند که او مرده باشد. هنگامی که قهرمان از زادگاه خود به دنیای وسیع می رود ، او دوستان بسیاری پیدا می کند ، با هیولاهای شرور روبرو می شود ، رنج های سختی را تحمل می کند و در سایه امپراتوری که توسط تاریکی دستکاری می شود ، برای نور می جنگد.

این تنظیم احتمالاً کاملاً آشنا به نظر می رسد. داستان در Dragon Quest XI واقعاً هیچ ضرب و شتم و پیچشی از رمان جدید ارائه نمی دهد. این بازی کار فوق العاده ای از ترکیب عناصر داستانی آشنا با شخصیت های جذاب و هماهنگی عالی انجام می دهد.

به عنوان مثال ، دنباله مسابقات چیزی است که در JRPG های زیادی مشاهده می کنید ، اما ارائه ، توصیف و پاشیدن طنز موجود در قوس مسابقات Dragon Quest XI واقعاً فراموش نشدنی است. یک سکانس به یادماندنی شامل قهرمان می شود که درباره منشأ اسرارآمیز خود و سرزمینی که از آن سرچشمه گرفته است ، می آموزد. در حالی که این به نظر می رسد چیزی بیشتر از یک کلیشه ژانر نیست ، روشی که در اینجا ارائه می شود کاملاً زیبا و چشمگیر است.

شخصیت پردازی

شخصیت پردازی شخصیت های مختلف بازی در ساخت داستان و جهان به همان اندازه به جذابیت بازی کمک می کند. هر یک از اعضای حزب شما شخصیتی کاملاً پیشرفته و منحصر به فرد دارد که نقش آنها را برجسته می کند. به عنوان مثال ، یکی از اعضای مهمانی برجسته تر ، سرگرم کننده سرزنده ، سیلواندو است. رفتارها و رفتارهای بیش از حد او ، نگرش شاد و توانایی رزمی باعث می شود او ایستادگی کند ، اما شما همچنین تصور می کنید که این عمل دلقک ممکن است به چیزی که در گذشته ی او دفن شده است ارتباط داشته باشد. NPC های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که شما با آنها در داستان ارتباط برقرار خواهید کرد ، مانند یک پری دریایی با گرسنگی از عشق ، یک رئیس خارق العاده مدرسه آمادگی دختران نخبه و یک شاهزاده خیره کننده بی کفایت. سرانجام ، شرورهایی مانند سر هندورک درگیر و جاسپر حیله گر یک تهدید مداوم را مطرح می کنند که شما را به سمت جلو سوق می دهد.

ستایش ویژه باید به محلی سازی بازی داده شود. اگرچه تغییراتی در نامهای ژاپنی کمی از شخصیت ها و مکان ها ایجاد نمی شود ، اما کار با شکوهی را انجام می دهد تا گفتگو و روحیه کلی بازی احساس گرما ، روح و دعوت کننده داشته باشد.احساس سرگرم کننده و سبکی به آن باعث می شود که به سادگی از طریق منوها سرزنده تر شوید.

Dragon Quest XI یک بازی خطی اما جذاب!

Dragon Quest XI یک بازی بسیار خطی است. شما با یک داستان روبرو می شوید ، هر مشکلی را که در آنجا با آن روبرو هستید حل کنید (خواه با شکست یک هیولا ، جمع آوری یک مورد ، ضرب و شتم یک بازی کوچک و یا ترکیب های مختلف این موارد) ، سپس به منطقه بعدی که در آن مشخص شده است بروید. شما می توانید برای تکمیل زیرگروه ها و گشت و گذار در مناطق اختیاری کمی از مسیر مورد نظر فاصله بگیرید ، اما اکثر اعمال شما کاملاً قفل شده اند تا اینکه به یک نقطه خاص در داستان ضربه بزنید.

مانند داستان و جهان ، مبارزات Dragon Quest XI آشنا و سنتی است ، اما به شکلی جذاب و زیبا ارائه می شود که باعث می شود احساس دیگری به جز تاریخ داشته باشید. شخصیت ها و دشمنان بر اساس چابکی خود نوبت های فردی را انجام می دهند ، و شما با انتخاب دستورات از یک فهرست مبتنی بر متن یا تنظیم CPU ، بر اساس دستورالعمل های از پیش تعیین شده ، کارهایی را انجام می دهید. انیمیشن ها به هنگام تبادل ضربات وارد بازی می شوند.

در حالی که گزینه هایی در گزینه ها وجود دارد که به شما امکان می دهد شخصیتها را در حین نبرد جابجا کنید (به جای اینکه آنها را در یک ردیف ثابت بمانید) ، این جنگ را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد. موقعیت یابی حملات را تحت تأثیر قرار نمی دهد ، و درگیری ها به شدت به نوبه خود ادامه می یابند. اگرچه این یک برنامه نسبتاً ابتدایی است ، اما انیمیشن های کمی ، پیام ها و سوالات پیرامون نبرد ، مانند دشمنانی که در کنار هم قرار گرفته اند یا شرایطی عجیب و غریب دارند ، شما را علاقمند و درگیر می کنند. نبردهای رئیس خیلی زیاد مرسوم نیستند ، اما دعواهای بزرگ واقعاً تلاش می کنند و شما را به چالش می کشند که اگر راهبردی بازی نکنید ، ممکن است که صدمه ببینید.

با وجود طول عظیم Dragon Quest XI (هر جایی از 60 تا 100 ساعت ، بسته به اینکه چگونه خود را قدم می زنید و چقدر محتوای اضافی و questing انجام می دهید) ، به ندرت احساس می کند که پاهای خود را می کشد. تقریباً همیشه مکان جدیدی برای کشف ، شخصیت جدیدی برای روبرو شدن یا تهدید جدیدی برای مقابله وجود دارد. این بازی گاهی اوقات نتوانسته است سرعت و حالت پایدار خود را حفظ کند . یک دنباله بازی میانی که شامل جستجوی orbs جادویی است بسیار مشکل ساز است , اما غالباً شما را در یک مکان نگه نمی دارد یا برای مدت طولانی با یک زیرمجموعه برخورد نمی کند. اگر به انتخاب دعوا های دشمن و تقسیم امتیازات مهارت های شخصیت نیز احتیاج ندارید آنها را رها کنید و اگر به کمی استراحت احتیاج دارید ، می توانید از جمله موارد دیگر در مینی بازی های مختلفی مانند ساختن وسایل ، اسب سواری و کازینو با اسلات و پوکر سرمایه گذاری کنید.

نوآوری در بازی ها در مورد بسیاری صحبت می شود ، اما دیدن فرمول های سنتی گیم پلی که حدود ده ها سال است ارائه می شود بسیار عالی است. Dragon Quest XI یکی از بهترین نمونه های مدرن این است؛ ارائه زیبای آن ، هم بصری و هم داستان ، با یک فرمول گیم پلی سعی شده و واقعی برای سفری که پر از قلب و روح باشد ، ترکیب می شود. هنگامی که خود را به دنیای Dragon Quest XI مکیدید ، تا زمانی که به فینال بزرگ نرسیدید ، کنار گذاشتن آن دشوار خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: معرفی و بررسی بازی دو بعدی جدید Blasphemous توسعه یافته توسط Souls

Author: blackincubus

iam admin

LoadingFavoritetag

0

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی