فیسبوک در حال آزمایش برگه اخبار آینده خود با کاربران منتخب در ایالات متحده است

time

3 دقیقه-۰۶ آبان ۱۳۹۸

main-image

برگه اخبار آخرین تلاش فیسبوک برای جدا کردن اخبار از دیگر متن های خود است که در مورد آن وعده هایی داده است و گفته است این بخش را به افراد معتبر میسپارد و آن ها اجازه درج خبر درست در آن را دارند، که این باعث می شود خبر های باکیفیت بالا تری انتشار پیدا کنند.

ولی فیسبوک در تحقق وعده های خود خوش نام نیست و باید صبر کنیم که ببینیم این ویژگی اثرات برنامه ریزی شده ایی دارند یا خیر.

در اوایل امروز ، این غول شبکه های اجتماعی آزمایش را بر 200،000 کاربر ایالات متحده در مورد Facebook News را شروع کرد. این شرکت می خواهد این بخش جدید را در برنامه تلفن همراه خود به ترکیبی از 200 ناشر مانند وال استریت ژورنال ، بلومبرگ ، BuzzFeed و USA Today اختصاص دهد ، و در تلاش است با این کار شبکه های اجتماعی سنتی را به چالش بکشد. انتظار می رود این ویژگی در ماه های آینده بیشتر مورد استفاده کاربران قرار بگیرد و عموماً به عنوان یک تغییر مثبت دیده شود.

فیسبوک قانون های زیادی را در برگه اخبار وارد کرده است تا کاربران با اخبار با کیفیت بالاتر در زمینه تجارت ، فناوری ، علوم ، سیاست ، سرگرمی ، بهداشت و ورزش مشاهده کنند. این شرکت می گوید با ناشران همکاری کرده است تا جنبه های کلیدی جدید مانند توانایی فیلتر کردن خبرهای شما را مطابق با تنظیمات شما و شما بتوانید اخبار را در اکانت فیسبوک خود علامت گذاری کنید.

شایان ذکر است که این شرکت پس از انتقاد به دلیل کارکرد الگوریتم خود و نیز هدیه کردن معیارهای بازدید از محتوا ، تیمی از روزنامه نگاران را برای مطلب گذاشتن در برگه News استخدام کرده است. با انجام این کار ، فیسبوک اعتقاد دارد که این امر همچنین می تواند به ناشران مستقل کوچکتر کمک کند تا به مخاطب برسند و اعتماد کاربر را به عنوان منبع خبری به فیس بوک جلب کنند. همچنین 300 میلیون دلار در حساب خبرنگار های محلی ریخته می شود تا آنها را تقویت کند.

فیس بوک می خواهد با توجه به سختی ها از اطلاعات نادرست در اخبار خودداری کند ، بنابراین سعی می کند با روند انتخاب ناشران ، که باید از دستورالعمل های خاص پیروی کنند و از انتشار اطلاعات نادرست یا گفتار نفرت انگیز، تا حد امکان دور باشند. آنها همچنین نیاز به “روزنامه نگار بزرگ” دارند و صداقت آنها به صورت دوره ای ارزیابی می شود تا مشخص شود آیا آنها مطابق استاندارد هستند یا خیر.

در مورد تیم تحریریه فیس بوک ، این شرکت می گوید که قادر خواهد بود به طور مستقل تصمیم بگیرد که آیا اخبار ارزشمند است یا خیر (از جمله داستانهایی درباره خود فیس بوک).

مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ در جریان یک رویداد رسانه ای در نیویورک گفت: “باید یک مطبوعات قوی و آزاد وجود داشته باشد … و آن را در مقیاس قرار دهد.” وی اذعان کرد که غولهای تأثیرگذاری بر الگوی تجاری بر بسیاری از ناشران تأثیر گذاشته و معتقد است که سیستم عاملهای اینترنتی برای بازیابی تعادل ، وظیفه تأمین اعتبار و همکاری با سازمانهای خبری را دارند.

مطلب پیشنهادی:گوگل گروههای ضد محیط زیست را پشتیبانی مالی می کند ، علت آن چیست؟

Author: blackincubus

iam admin

LoadingFavoritetag

0

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی