عضویت/ورود

تولدت مبارک: فایرفاکس ۱۵ ساله شده است

اخبار

تکنولوژی

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۳ دقیقه

تولدت مبارک! در روزهای تاریک که اینترنت اکسپلورر بیش از ۹۰٪ سهم بازار را داشت ، هیچ کس نمی توانست اهمیتی را که Firefox هنگام عرضه نسخه ۱.۰ در ۹ نوامبر ۲۰۰۴ عرضه می کند ، پیش بینی کند. پانزده سال پیش Firefox زبانه ها ، افزونه ها و پشتیبانی خوبی از جاوا را معرفی کرد. و امروز پیشگام امنیت و حریم خصوصی است. در پانزده سال خود ، این تأثیر چشمگیر بر وب گذاشت ، با وجود این که هرگز به تسلط بازار بر رقبای خود نرسید.

فایرفاکس از همان لحظه ای که برای اولین بار در دسترس قرار گرفت ، موفقیت چشمگیر کننده ای داشت و نشان از بهترین اینترنت و فناوری بود که باید ارائه می داد. این برنامه ویژگی های اصلی مرورگر وب مدرن (زبانه ها!) را ارائه می داد ، از تمام زیرساخت های وب در حال ظهور که امروزه به آن متکی هستیم و پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۶ سریع تر از معاصر آن ، پشتیبانی می کند.

این اولین و احتمالاً آخرین باری بود که گروهی از توسعه دهندگان از سراسر جهان برای تولید محصولی متناسب با مصرف کننده متمرکز شدند که غول های فناوری را شکستند. علیرغم انتقاداتی که ما ممکن است گاهی اوقات با روش های موزیلا به عنوان یک گروه غیرانتفاعی که از اینترنت و کاربران آن محافظت می کند ، آنها بی نظیر هستند.

در اواخر سال ۲۰۰۴ ، فایرفاکس اوقات فراغت خود را سپری کرد. مایکروسافت چند سال قبل با معرفی IE به عنوان مرورگر پیش فرض در ویندوز ، ویرایشگر محترم Netscape Navigator را به قتل رساند ، اما در موفقیت آنها شکایت داشت. در آن زمان ، آنها علناً از تهدیدی که فایرفاکس با آن روبرو بودند خندیدند. Firefox تا سال ۲۰۰۸ محبوبیت خود را افزایش داد ، در حالی که حدود دو سوم از بازار به مدت دو سال افتخار آفرینی کرد.

سپس Chrome وارد شد. اسب مسابقه با فراری ملاقات کرده بود. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ کروم از ۵٪ به ۶۵٪ سهم بازار رفت و فایرفاکس و IE را کنار زد.

با این وجود ، در اواخر سال ۲۰۱۷ ، موزیلا “جهش کوانتومی” را به جلو برد – تا از لحاظ سرعت و پایداری کروم را هماهنگ کند. در حالی که من شک دارم که هر مهندسین کروم در حال از دست دادن خواب بودند ، آوردن Firefox به تساوی به موزیلا این بستر را فراهم کرد تا فناوریهای جدید حریم خصوصی و امنیتی خود را پایه گذاری کند.

در حال حاضر ، Firefox از ردیابی فوق العاده ، مسدود کردن کوکی های شخص ثالث ، مسدود کردن ردیابی دکمه “سهم” ، مسدود کردن اثر انگشت و مسدود کردن اسکریپت های استخراج رمزنگاری استفاده می کند. همچنین دارای هشدارهای نقض حریم خصوصی ، پیام رسانی ایمن و سایر ویژگی های دیگر است. حتی اگر ترجیح می دهید Chrome ، Opera یا Edge (به طور جدی ، چرا؟) بسیاری از کارهایی که آنها برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام می دهند به این دلیل انجام می شود که Firefox ابتدا آن را تحت فشار قرار داده است و به همین دلیل ، ما Firefox را برای پانزده سال شاد دیگر آرزو می کنیم.

مطلب پیشنهادی:تنظیم کننده های امنیت ملی آمریکا بررسی نرم افزار TikTok را شروع کردند

Author: blackincubus

iam admin

کامنت های کاربران

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی

GeForce Now در راه است ، که قرار است Stadia Google را به چالش بکشد

اطلاعات

بازی,تکنولوژی

۱۳۹۸/۱۱/۱۶-5 دقیقه

GeForce Now در راه است ، که قرار است Stadia Google را به چالش بکشد

انتظار می رود بازی های مبتنی بر cloud یکی از مهمترین روندهای دهه جدید باشد. نه تنها پتانسیل ایجاد مقادیر زیادی درآمد را برای بسیاری از شرکتهای مختلف فراهم می کند ، بلکه درخواست برا خرید سخت افزار را در مکان های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. همه چیز ، از خدمات محاسبات مبتنی بر cloud ، گرفته تا ۵G و دیگر زیرساخت های شبکه بی سیم ، از اجزای دستگاه و معماری های فردی ، اکنون برای بهینه سازی خدمات بازی با کیفیت بالا و مبتنی بر cloud بهینه شده است.

اغلب اوقات مواردی را پیدا نمی کنید که مردم فقط برای تفریح انجام دهند تا از دیدگاه درآمد و فناوری بسیار تاثیر گذار باشند ، اما دقیقاً در مورد گزینه های زیادی که مردم برای انجام بازی ها از طریق اینترنت می خواهند این وجود دارد.

بازی به یک پدیده عظیم جهانی تبدیل شده است ، و علاقه به بازی در بین دستگاه های مختلف به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، نکته ای که مطالعه من در سال ۲۰۱۹ در مورد بازی های چند دستگاهه به وفور آشکار شد. در نتیجه ، شرکت ها مشتاق هستند راه حل هایی را ایجاد کنند که بتواند علاقه زیادی به بازی به شکلی داشته باشد که به مصرف کنندگان انعطاف پذیری بیشتری (و عملکرد بهتر) نسبت به گذشته داشته باشد.

جای تعجب نیست که Nvidia ،سازنده تراشه گرافیکی ، چندین بار درگیر این تلاشها شده است ، اما هیچکدام به طور مستقیم به عنوان سرویس پخش بازی مانند GeForce Now ، که از امروز و به طور کلی در سراسر ایالات متحده و چندین کشور دیگر در دسترس است ،عملی نشده بودند.

ایده اصلی GeForce Now ، که چندین سال در یک دوره بتا خصوصی قار داشت، این است که به افراد امکان می دهد بازی های رایانه ای با کیفیت بالا و با فریم بالا را در بین دستگاه های مختلفی از جمله رایانه های شخصی ، مکینتاش ، تلفن های اندرویدی ، انویدیا بازی کنند. انتظار میرود که در آینده دستگاه های مبتنی بر کروم از آن پشتیبانی کنند.

نکته مهم این است که بازی ها روی مراکز داده اختصاصی Nvidia (یا چند شرکای منطقه ای) در سرورهای مبتنی بر cloud اجرا می شوند و از طریق پردازنده های پردازنده GeForce Now سطح بالا شرکت پشتیبانی می شوند. در نتیجه ، کیفیت تجربه بازی تقریباً چیزی است که شما انتظار دارید آن را در یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی امروز قرار دهید. با این وجود ، می توانید به طور مداوم روی هر یک از انواع مختلف دستگاه ، حتی در دستگاه های قدیمی تر و بدون هیچ سخت افزار اختصاصی شتاب گرافیکی ، به این کیفیت دست پیدا کنید. بعلاوه ، شما این توانایی را دارید که یک بازی را در یک دستگاه شروع کنید و سپس جایی را که در دستگاه دیگری رها کرده اید ، انتخاب کنید ، امکاناتی که تحقیقات قبلی من نیز ذکر کرده است مشتاقانه توسط بسیاری از گیمرها جایزه می گیرد.

GeForce Now در راه است ، که قرار است Stadia Google را به چالش بکشد

از نظر فنی ، انویدیا توانایی خود را در مجازی سازی GPU ها در مراکز داده خود به کار گرفته و از انواع تکنیک های فشرده سازی و پروتکل های به اشتراک گذاری صفحه برای دستیابی از راه دور به رایانه های مبتنی بر ابر خود استفاده می کند. یک پیشرفت خوب که این شرکت با عرضه عمومی خود به سرویس GeForce Now آورده است ، توانایی پشتیبانی از فناوری ردیابی اشعه در زمان واقعی RTX (در بازی هایی که از آن استفاده می کنند) است. تاکنون ، این توانایی فقط در کارت های گرافیکی بالاترین سطح آنها ، مانند RTX 2080 یافت شده است ، بنابراین این باید آن را به مخاطبان بسیار وسیع تری برساند.

Nvidia نسبت به برخی دیگر از سرویس های بازی مبتنی بر ابر که اعلام شده است ، رویکرد جالب و متفاوت نسبت به بازی های موجود در سیستم عامل GeForce Now دارد. از آنجا که این نرم افزار بازی های رایانه ای را بر روی سخت افزار رایانه شخصی اجرا می کند ، به مشتریان این سرویس اجازه می دهد تا کتابخانه های موجود در بازی های رایانه شخصی خود را بازی کنند ، آنها فقط باید اثبات مالکیت عنوان را ارائه دهند و از طریق حساب GeForce خود به آن دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ، صدها بازی رایگان برای بازی وجود دارد و مصرف کنندگان می توانند از حساب های موجود در فروشگاه بازی رایانه شخصی خود استفاده کنند. همچنین ، به دلیل اینکه همه در فضای ابری ذخیره و اجرا می شوند ، تکه های بازی و به روزرسانی های درایور به طور خودکار و بدون هیچ گونه مداخله ای از طرف کاربر مراقبت می شوند. به عبارت دیگر ، انویدیا در تلاش است تا روند استفاده از این سرویس را برای هر دو گیمر رایانهای شخصی و معمولی یکپارچه جلوه دهد.

GeForce Now در راه است ، که قرار است Stadia Google را به چالش بکشد

انویدیا برای GeForce Now یک اکانت تست قرار داده است که شما می توانید به مدت یک ساعت بصورت نامحدود هر یک از بازی های آن را تست کنید و اکانت دیگر آن که هزینه ایی در بر دارد ماهانه ۴.۹۹ دلار قیمت دارد و همچنین در آن قابلیت RTX فعال است!

از بعضی جهات می توانید استدلال کنید که GeForce Now کمی از پیشنهادات ریسک پذیر برای Nvidia است ، زیرا اگر مصرف کنندگان این سرویس را برای نیاز های خود کافی بدانند ، می توانند به خرید سخت افزار بازی اختصاصی کمتری بپردازند. بعلاوه ، با توجه به هزینه بالای ساخت و نگهداری مراکز داده لازم برای اجرای GeForce Now ، به ویژه در مقایسه با قیمت بسیار پایین آن ، به نظر می رسد سودآوری حداقل می تواند در ابتدا یک چالش باشد.

مطلب پیشنهادی:سرعتهای نظری ۶G می توانند تا ۱ ترابایت در ثانیه برسند.

Author: blackincubus

iam admin

کامنت های کاربران

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی

سرویس جدید گوگل بهترین عکس های شما را به صورت اتوماتیک انتخاب و چاپ میکند!

اخبار

تکنولوژی

۱۳۹۸/۱۱/۱۴-2 دقیقه

سرویس جدید گوگل بهترین عکس های شما را به صورت اتوماتیک انتخاب و چاپ میکند!

اگر همیشه می خواهید عکس های دیجیتالی مورد علاقه خود را چاپ کنید اما معمولاً فراموش می کنید ، سرویس جدید گوگل می تواند برای شما باشد. با پرداخت هزینه ماهانه ، این شرکت به طور خودکار بهترین ده عکس را که در طی ۳۰ روز گذشته گرفته اید انتخاب می کند و آنها را به صورت چاپی با ابعاد ۴ * ۶ اینچی ارسال می کند.

مشترکین می توانند با انتخاب عکس ها دسته بندی های مختلفی را کنند، که سه موضوع محبوب برای چاپ های ماهانه اکثر آن ها ،به این شرح است:آنها “تصاویر همراه با کودک یا حیوانات خانگی” و “مناظر طبیعی یا شهری” ، مانند عکس های بیرونی ، مناظر شهری و تصاویر مناظر را پوشش می دهد. و “کمی از همه چیز” ، دو دسته قبلی را به همراه سایر عکس ها ترکیب می کنند. کاربران همچنین می توانند قبل از چاپ تصاویر را ویرایش کنند.

۹to5Google گزارش می دهد که این سرویس بخشی از Google Photos است و ماهانه ۷.۹۹ دلار هزینه دارد. الگوریتم های Google بجای اینکه کاربران را مجبور به انتخاب عکس هایی کنند که می خواهند چاپ کنند ، آنها را به طور خودکار انتخاب می کند.

سرویس جدید گوگل بهترین عکس های شما را به  صورت اتوماتیک انتخاب و چاپ میکند!

گوگل می گوید که ارسال عکس ها توسط سرویس جدید در کارتن به همراه بسته های مقوایی انجام می شود که بسته بندی مناسبی برای محافظت از تصاویر است.

یکی از خدماتی که Google Photos ارائه می دهد ، سفارش چاپ مستقیم عکس از Walmart یا CVS است که هرکدام با ۰.۲۵ دلار شروع می شود. این ارزان تر از ۰.۷۹ دلار در هر چاپ است که توسط سرویس اشتراک هزینه می شود ، اما عدم انتخاب عکس ها و تحویل آنها به احتمال زیاد برای افراد زیادی جذاب خواهد بود.

این سرویس جدید گوگل فعلا در ایالات محده در حال آزمایش است و در صورت موفقیت در کشور های دیگر نیز گسترش میابد.

مطلب پیشنهادی:مهندس مایکروسافت عملکرد مدیریت چند برگه Edge را به Chromium اضافه می کند

Author: blackincubus

iam admin

کامنت های کاربران

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی