معرفی و بررسی بازی The Outer Worlds

time

10دقیقه-۰۱ آبان ۱۳۹۸

main-image

The Outer Worlds دقیقاً مانند یک بازی Fallout کار می کند. این توصیف بسیار مضحک و مقایسه واضح است. نگاهی گذرا به بازی ، که به شدت از فرم مکانیکی بتسدا RPGs پشتیبانی می کند ، بسیار آسان است و فکر می کنید می دانید چه انتظاری را دارید. توسعه دهنده ، Obsidian Entertainment ، مسئول Fallout بود. اما The Outer Worlds فقط مانند یک بازی Fallout بازی نمی کند. در کمال تعجب بهترین نسخه ممکن از یک بازی Fallout است . تقطیر قدرتمند آنچه باعث شده این سریال در بار اول محبوب باشد.

The Outer Worlds قانع کننده ترین نوآوری های بازی های مدرن Fallout را اتخاذ می کند ، با تأکید بر اکتشاف همه جانبه و مبارزات تأثیرگذار و محور در یک موتور بازی (موتور غیرواقعی) که در واقع باعث می شود آن شرایط مطابق با استانداردهای معاصر احساس خوبی داشته باشند. این نگاه طنزآمیز اما فوق العاده تاریک به آینده را به اشتراک می گذارد ، اما از مسیرهای خسته کننده خود عاری است. از نظر انتقادی ، Outer Worlds همان عمق روح را به عنوان بازی های اولیه Interplay و Black Isle Fallout (و همچنین سایر بازی های موجود در ژانرهای 90s PC RPG) با یک وب روایت واقعاً پیچیده و بهم پیوسته از روابط و رویدادهایی به نمایش می گذارد. می تواند بر اساس شخصیتی که می خواهید باشد ، انواع انتخاب های شما و عملکردهایی که انجام می دهید ، به تعداد بی نهایت نامحدودی از روشها تغییر می کند.

با توجه به استودیو و افراد کلیدی مسئول (سازندگان اصلی Fallout Tim Cain و Leonard Boyarsky) ، این صفت آخر تعجب آور نیست. اما این تنها عنصری نیست که باعث می شود Outer Worlds به یک فضای عالی برای ماجراجویی غربی تبدیل شود. این فقط پایه ای باورنکردنی است که از دنیای عالی بازی ، شخصیت های شگفت انگیز و طراحی تلاش چند لایه بازی بالاتر می رود.

در The Outer Worlds، شما فقط یکی از هزاران نفری هستید که در یک کشتی کلنی متروکه در خواب زمستانی مانده اید ، هنگامی که یک دانشمند مشهور با شهرت شما را آزاد می کند و به شما در نجات بقیه همسالان یخ زده خود کمک می کند. پس از یک فرآیند ایجاد شخصیت دقیق – که شامل ویژگی های متغیر ، قدرت و ویژگی های زیبایی شناسی می شود ، شما بر روی یک سیاره سقوط می کنید ، به تنهایی ، و از آنجا ، چگونه می توانید نشان خود را در سیستم Halcyon به خود اختصاص دهید.

در اولین تصور ، شرکتها به عنوان یک لایه عمدتا زیبایی شناختی که در جهان قرار دارد ظاهر می شوند. به نظر می رسد تعدادی از شرکت های ذکر شده بیشتر به عنوان تولید کننده اسلحه و مواد مصرفی وجود دارند ، یک تکه از استعداد برای حفظ نور تن به همان روشی که Circus of Values در BioShock وجود دارد ، اما بسیار به مراتب بیشتر از این است. سرمایه داری شرکتی چنان بر همه چیز در The Outer Worlds تأثیر می گذارد ، و کاوش در مورد چگونگی تأثیر آن بر جامعه در سطوح مختلف می تواند ثابت باشد که علی رغم ظاهر تقلید ، یک ثابت شگفت آور است که کاملاً مورد توجه قرار گرفته است. شما با کارگرانی دلسوز ملاقات خواهید کرد که وضعیت معیشت آنها فقط با ارائه خود به بهره برداری و بندگی سوزاندن ، افراد غیرمجاز سفید پوش که بوروکرات بیشتری نسبت به دزدان دریایی دارند ، و مدیران متوسط میانه که سعی در تغییر دستگاه شرکتی از داخل دارند ، امکان پذیر می شوند. . شما میانه روها ، آرمانگرایان ، افراط گرایان و بیشتر چیزها را در بین و اطراف حاشیه ها خواهید یافت ، همه اینها ایده های عملی خود را در مورد چگونگی بهتر خدمت به مستعمره یا خودشان دارند. با توجه به اوج رسیدن بازی ، مشخص است که The Outer Worlds موضع خاص خود را نسبت به این آینده تاریک دارد ، اما این جهانی که ایجاد می کند متوقف نمی شود ، اقامت هایی که می کنید و شخصیت هایی که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید از جذابیت کمتری برخوردار نیستند.

شخصیت های زیادی در The Outer Worlds وجود دارد که من آنها را دوست ندارم. به عنوان مثال ، رید تابسون ، یک مدیر کارخانه snivelling در ساعات ابتدایی بازی است که لازم نیست دو بار در مورد تضعیف فکر کنم و فلیکس ، یکی از شخصیت های احتمالی همراه شما ، که چنین شخصیتی ساده لوحانه داشت و من از صحبت کردن با آن خودداری کردم. تا آنجا که ممکن است ، Outer Worlds به شما امکان می دهد تا شخصیت های موجود در بازی (نوار یک) را بکشید ، و دنیا بدون آنها تغییر شکل داده و به حرکت خود ادامه می دهد ، اما چیزی برای گفتن بازی برای مردم ناخوشایندش وجود دارد که می توان تصور کرد که تصویر آن را علی رغم مصیبتم تحسین می کنم. شما با افراد زیادی در این بازی صحبت خواهید کرد. چقدر کار بر عهده شماست ، شما مجاز به صعود مستقیم هستید تا به نقطه‌ای برسید یا عمیق تر شوید.

من هرگز احساس نمی کردم که مجبور به تحمل بخش هایی از مبادلات بی معنی و یا بسیار چشمگیر ، هم به دلیل چگونگی تمرکز و ظریف بودن فیلمنامه ، و هم چنین انواع گزینه های پاسخگویی برای شخصیت پخش کننده ام که مکالمات را به روشی کاملاً طبیعی جریان داشته است ، باشم . ملاحظات بی شماری برای دولت جهان اجازه می دهد تا مکالمات مواردی را که ممکن است یا قبلاً در طول مبارزات انتخاباتی خود انجام داده اید ، در نظر بگیرد. تزریق مختصر و ظریف در جهان سازی و گفتگوهای متوقف از واقعیت بودن بدون از دست دادن هویت بازی ، و برخی از شوخ طبعی استثنایی بسیار خوب در ایجاد یک خنده دورهمی و بدون احساس طنز مانند یک نکته مهم در کار بسیار خوب عمل می کنند. جهت صوتی ثابت و مداوم ، به اندازه گیری دقیق صدا کمک می کند ، به این معنی که ساعاتی که برای جذب جهان از طریق مردم خود صرف می کنید ، همیشه درگیر آن هستید.

در هیچ کجا قدرت شخصیت های بازی به مراتب بیشتر از سایر همرزمان شما نمی درخشد (به جز فلیکس ). شما می توانید شش شخصیت از پیش تعیین شده را برای همراهی و کمک به شما در ماجراهای خود انتخاب کنید ، اگرچه بازی دارای ابزارهایی برای تقویت شخصیت گرگ تنها است. اما داشتن همراهان برای پیاده روی لذت بخش است و این به دلیل قدرت نویسندگی در شخصیت دوباره است. یاران بلافاصله مانند شخصیتهای دلپذیر از نظر خودشان احساس می کنند ، نه مثل اینکه آنها به سادگی وجود داشته باشند که در اطراف شما بچرخند. آنها به صورت خصوصی با یکدیگر مکالمه می کنند و مکالمه هایی را که با دیگر شخصیت های دنیا دارید ، به عنوان تابلوهای صدا در لحظه های کلیدی بازی می کنند. آنها می توانند در شرایط شدید اگر شما به شدت با یک عمل مخالف هستند ، شما را به حال خود رها کنند. البته همه اینها از نظر مکانیکی شرطی هستند ، اما توهم بازی ایجاد می شود خیلی دوستانه گذراندن زمان با این افراد به همان اندازه ارزش دارد که هدف شما را دنبال کنید.

همراهان از درختان مهارت قابل تنظیم خود ، بارگذاری تجهیزات ، تاکتیک های رزمی و توانایی های ویژه ای برخوردار هستند که می توانید به آنها دستور دهید از آنها استفاده کنید ، که با زاویه های دوربین فیلمبرداری خود ، الهام گرفتن از گریه های نبرد و جلوه های وضعیتی مفید ، هرگز از ابتکار عمل ناراضی نمی شوند. ابزار مهم دیگری که در جنگ در اختیار شما است ، مشروط بر اینکه مهارت اسلحه شخصیت شما در استفاده از آن به اندازه کافی بالا باشد ، Tactical Time Dilation (TTD) است ، مکانیکی خمشی زمان که عمل را به سمت خزیدن کند می کند و به شما امکان می دهد مقداری را به خود اختصاص دهید. اتاق تنفس به منظور تجزیه و تحلیل دشمنان و زمان لازم برای انجام حملات دقیق است . ضربه زدن به مکان های خاص بر روی دشمنان به شما امکان می دهد کارهایی مانند فلج کردن یا ضرب و شتم آنها را انجام دهید ، یا اثرات اختصاصی سلاح مانند آسیب خونریزی یا ضرب و شتم آنها را به صورت ناخودآگاه وارد کنید. استفاده از TTD به صورت تاکتیکی برای به دست آوردن اهداف کلیدی و تلاش برای کنترل جریان نبرد ، آن را به ابزاری سرگرم کننده و مفید تبدیل می کند ، اما در دسترس بودن آن محدود است و نه چیزی است که می توانید به طور کامل به آن اعتماد کنید تا زمانی که بعد از بازی به طور معنی داری آن را ارتقا دهید.

علیرغم داشتن پایه های قوی RPG ، جنگ در The Outer Worlds بسیار مورد توجه شخص اول است که شامل مواردی مانند تریلر ، بلوک و طفره رفتن در بالای مجموعه ای از سلاح های سرگرم است. یک سیالیت سریع برای مبارزه با آن وجود دارد ، هرچند که احساس بسیار خوبی دارد. این امر به کمک برخی از طراحی صدای پرشور و جذاب است که بیشترین بازخورد سنگین را در بازخورد رضایت بخش به همه سلاح ها می دهد. طیف وسیعی از “سلاح های علمی” تنوع خلاقانه ای را در زرادخانه شما به ارمغان می آورند ، و اسلحه هایی دارند که دارای ویژگی های منحصر به فرد و سرگرمی مانند کوچک کردن دشمنان یا چرخاندن آنها در برابر یکدیگر هستند.

تنها مشکلی که در زمینه مبارزه وجود دارد این است که در صورت توصیه منظم بازی ، این سرانجام به یک راه رفتن کیک تبدیل می شود. مسلماً این مساله رضایت بخش است . تمام نکاتی که برای افزایش مهارت های تفنگ دستی خودم به عنوان بهترین تفنگ در کهکشان تبدیل شده ام ، واقعاً باعث شده است که احساس ناشدنی و شکست ناپذیری داشته باشیم. اما این بدان معناست که من احساس نمی کردم که به اندازه عمیق آنچه که امیدوار بودم ، به تحقیق در مورد مکانیسم های جنگی مجاور بازی بپردازم. مواردی مانند آسیب عناصر ، تعدیل تجهیزات ، هم افزایی همراه و جلوه های ویژه ای که توسط مواد مصرفی مجاز است (که به هر حال ، تجزیه آن در منوی سنگین آیکون بازی بسیار باورنکردنی است) ، همه با اطمینان می توانند نادیده گرفته شوند. Outer Worlds دارای یک سیستم “نقص” است که به شما امکان می دهد در ازای یک نقطه خاص خطرناک ، ضد ضربت محدودکننده را در موقعیت های خاص شانه کنید ، اما کاملاً اختیاری است و به ندرت ارزش خرید آن را دارد. پرش به سطح دشواری “فرا کهکشانی” در یک بازی دستی بعدی ، همه اینها را تغییر می دهد ، با این وجود خطر جنگ افزایش می یابد ، توانایی شما در نجات بازی شما محدود می شود ، و مکانیک های بقا مانند گرسنگی و تشنگی معرفی می شوند و همه ملاحظات مکانیکی بازی را احساس می کنند. بسیار حیاتی تر. بازی به دلیل آن چالش برانگیزتر و جالب تر است ، اما طبیعتا خواستار آن مطمئناً آن را به گزینه دوم تبدیل می کند.

مبارزه با انگشت پا تنها راه حل برای مشکلات شما نیست. Outer Worlds راه های مختلفی را برای راه حل های جایگزین و غیرفعال فراهم می کند – مخفیکاری ، هک کردن و گزینه های مربوط به گفتار در طول بازی امکان پذیر است ، به شرط اینکه مهارت های مهارت را پشت سر بگذارید. متأسفانه کامل کردن بازی بدون اینکه حداقل در برخی از مبارزات بازی کنید ، غیرممکن است ، اما به اعتقاد اعتبار بازی ، تقریباً هر تلاش بازی ، بزرگ یا کوچک ، گزینه های انشعاب از نظر مسیر موفقیت آنها و نحوه برخورد با شما را دارد. گزینه های بزرگ و نهایی شما باید برای حل و فصل اختلافات ، که اغلب به زیبایی خاکستری است ، انجام دهید. این در مرحله ای است که شما همیشه راه های دیگری را که می توانستید به چیزی دست یابید ، در نظر می گیرید ، این است که مسیری متفاوت را طی می کنید ، پیدا کردن اطلاعات بیشتر در جهان ، یا کشتن شخص تلاش کننده و هر کس دیگری در شهر است.

هنگامی که به انتهای بازی رسیدید ، بازی با یک سری اپیلاگ های کامل اجرا می شود که توصیف می کند چگونه متغیرهای اصلی بازی را حل کرده اید و چه چیزی از آنها بدست آمده است ، و نشان دادن تمام سوء استفاده های شما بعد از گذشت حدود 30 ساعت باعث می شود کل سفر و مسیر منحصر به فرد خود را طی کنید. واقعاً کاملاً معنی دار است دانستن وسعت چقدر مسیرهای مختلف می تواند دشوار باشد ، و نتیجه نهایی بسیاری از تلاشها ممکن است تنها در تعداد کمی از راهها متفاوت باشد ، اما این درک از آزادی و امکانات در اولین اجرای شما الهام بخش است.

من Outer Worlds را که تمایل بیشتری دارد به پایان رساندم و مشتاق پرش به جهان هستم تا چیزهای دیگری را ببینم. این یک بازی کوتاه نیست ، اما آن را با چنین جریان ثابت از شخصیت های شگفت انگیز برای دیدار ، مکان های جالب برای کشف ، و تلاش های معنی دار و چند لایه برای حل کردن ، پر کرده است که به نظر نمی رسد جایی برای خستگی وجود داشته باشد. از آن می خواستم ساعت را عقب بکشم و همه کارها را به روشی کاملاً متفاوت انجام دهم. Outer Worlds به طور مداوم قانع کننده است و نمونه ای عالی از چگونگی ترویج حساسیت های سنتی RPG در یک تجربه تند و مدرن است.

برای مشاهده امتیاز بازی The Outer Worlds در igdb کلیک کنید

مطلب پیشنهادی: معرفی و بررسی پیش از انتشار بازی کارتی شرکت Riot به نام Legends of Runeterra

Author: blackincubus

iam admin

LoadingFavoritetag

0

دیدگاه بگذارید

avatar
  دنبال کننده  
اطلاع رسانی